Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza (IDUB)
Szczegółowe cele:
- zwiększenie innowacyjności i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
inicjowanie i wspieranie kontaktów pomiędzy Uniwersytetu a podmiotami gospodarczymi,
- pełne wykorzystanie potencjału Uniwersytetu w zakresie stymulowania innowacyjności i prac wdrożeniowych,
- prowadzenie szkoleń z zakresu TRIZ,
- promocja przedsiębiorczości wśród studentów i doktorantów,
- rozszerzenie roli Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości.

Inkubator Innowacyjności 4.0
W ramach Programu Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii UMK przede wszystkim wspiera, w drodze konkursu, prace zespołów badawczych Uniwersytetu w celu podniesienia ich poziomu gotowości wdrożeniowej i zwiększenia szans na transfer do gospodarki.

YUFE - Young Universities for the Future of Europe
Celem współpracy jest opracowanie mechanizmów ułatwiających mobilność studentów i pracowników oraz stworzyć model szkolnictwa wyższego bez granic, a jednocześnie dobrze osadzonego w lokalnym kontekście, reagującego na zmiany zachodzące w społeczeństwie i na rynku pracy. W Partnerstwie dążymy do wzmocnienia idei kształcenia przez całe życie, podkreślenia wartości wielokulturowości, wielojęzyczności i integracji europejskiej.
Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii UMK realizuje działania w ramach YUFE Professional Star, w tym YUFETHON, CHALLENGE TEAMS, TALK SHOWS, Entrepreneurial Trainings, i wiele innych inicjatyw.

Pionier-LAB

Science4Business - Nauka dla Biznesu
Przedmiotem zadania w projekcie jest prowadzenie przez Partnerów badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych, identyfikacja rozwiązań o potencjale komercjalizacyjnym i ich dalszy rozwój, poszerzanie wiedzy o roli transferu technologii w nauce i gospodarce w macierzystych organizacjach badawczych oraz nawiązywanie współpracy z otoczeniem gospodarczym poprzez transfer know-how z sektora szkolnictwa wyższego do gospodarki.
Zakres działań objętych wsparciem w ramach zadania:
1. Mapowanie potencjału organizacji badawczych,
2. Marketing oferty technologicznej i badawczej,
3. Prowadzenie badań przemysłowych i eksperymentalnych prac rozwojowych w odniesieniu do wyników badań o zidentyfikowanym potencjale komercyjnym,
4. Dostęp do wiedzy i rozwój narzędzi dla zespołów zaangażowanych w transfer technologii.
